The Rocker.

Jag ser alldeles för mycket film för att det skulle vara möligt för mig att skriva om alla. Jag gör dock undantag om det är någon speciell jag fastnar för.

Jag såg för några minuter sedan The Rocker. Den har inte kommit ut på bio i Sverige ännu, men den går att hitta på internet. :P Den handlar  om en man som en gång var trummis i  bandet Vesuvius, men som blev kickad för att de inte tyckte att han passade in. De närmsta tjugo åren är han deppig över detta och han kan inte komma över det. Sedan leder några händelser till att han börjar spela i sin systersons band (tre stycken tonåringar). De blir en väldigt annorlunda mix av  människor, men det gör att de passar tillsammans. De blir kända väldigt snabbt genom att trummisen (den äldre mannen) hamnar naken spelandes på Youtube och snart får de en chans att stå i rampljuset och möta Vesuvius.

Filmen var bra eftesom den hade många komiska inslag och man har kul när man ser den. Lite väl typiskt amerikansk kanske, men den har sin charm. Sen var det ett stort plus att de spelade massor av rockmusik och det är ju aldrig fel. :)


Foto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0