Stress, panik och en grön kappa.

Idag var det teoriprov på vägverket som gällde. Först hade jag körlektion och sedan skulle jag in till stan. Jag lyckades gå förbi där det var och hamna på nästa gata. Där sprang jag runt i regnet och frågade varendanänniska var Vägverket ligger. Ingen hade någon aning. Tiden sinade iväg och jag fick typ panik. Tänk om jag inte hittade dit i tid!? Som tur var lyckades jag komma in på ett ställe med reception och där visste de var det låg. Hon var jättesnäll där, hon såg väll min ångest. Sen kom jag dit alldeles blöt eftersom jag sprungit runt i regnet. Det var ju så lagom kul att ta fotot som jag ska ha på körkortet under många år framåt. Jag var även otroligt nervös eftersom om jag inte skulle klara teorin nu så skulle körkortet bli framskjutet med flera veckor och det känndes inte som om jag skulle kunna allt. Väl inne i salen (vi var försenade tjugo minuter, jag som stressat så för att vara i tid) gick det bra. Eftersom jag gjort massvis av prov på körskolan så kändes inte detta svårare än dem. Det slutade med att jag fick 61 av 65. Man skulle ha 52 för att bli godkänd, så jag hade ju massa marginal. Woooohoooo. Jag blev hur lycklig som helst. Det var som att flera kilon lyfte ifrån mina axlar och jag gick och firade med att gå till Myrorna vid Adolf Fredrik-kyrkan och köpte lite till garderoben. Skaffade bland annat en ursnygg grön kappa. Jag ska nog lägga in en bild imorron eller så. Allt slutade väl. Lättnad.

Nu är det bara testuppkörning och uppkörning kvar. Gulp.

<3


Kommentarer
Postat av: Jossi

Yay! Grattis gumman :D

2008-05-14 @ 21:44:49
Postat av: Maria

Till Jossi: Tack så mycket sötis!

2008-05-16 @ 19:12:43
URL: http://fabricbag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0