Smashing Pumpkins - Tarantula


Denna låt har jag lyssnat på i massor idag. Vackert:
I want to be there when you're happy
I want to love you when you're sad

Det är en värmebölja som har kommit. NICE! Ikväll ska jag, Lihn och Sophie dra ut och mysa i Tanto. Vi har inte hängt där sen förra sommaren så det ska bli härligt. Vi får hoppas att det är mycket folk ute nu när det är så fint väder. Även om det inte blev någon krog nu i helgen, så känns det riktigt peppat nu. Jag blir så deppad när det inte händer något en helgkväll, så jag blev glad igen när det här planerades. Denna text ifrån låten passar mig:
I don't want to be alone
Oh I don't want to be alone
I don't want to be alone at all

I alla fall inte på helgen, då ska det hända saker hela tiden.

Imorgon ska jag ta fästingspruta eftersom det var tre år sedan jag tog den senaste. Jag är nervös. Jag har verkligen fobt för sprutor. Det har hänt att jag till och med svimmat efter att jag tagit en. Jag klarar knappt ens att se en spruta på tv. AAAAhhhh. Men jag överlever nog. :P Man kan ju undra hur det ska gå för mig sedan om jag ska gå sjuksköteskeutbildning senare som jag har börjat fundera över att göra. Hade nämnligen tänkt att jobba som barnmorksa på en ungdomsmottagning och då måste man ju utbilda sig till sjuksköterska först.

Måste även kommentera att jag är besviken över att sjuksköteskestrejken nästan inte ledde någon vart. De förtjänar verkligen mer för det ansvarsfulla och ansträngande arbete de utför. Jag blir så förbannad när jag tänker på att outbildade människor som inte har ett arbete som egentligen inte är viktigt på samma sätt ska gå och ha betydligt högre löner. Lönen har faktiskt fått mig att fundera om jag verkligen är inne på rätt spår nu, men det är nog viktigare att jag håller på med något som är betydelsefullt och som verkligen ger mig något och som jag kan trivas med.

Men ännu har jag ett år kvar att fundera över mitt stora val, så vi får se. Känner att jag vandrat rätt mycket mellan olika ämnen i den här texten, men vad gör det? Hoppas du förstår vad jag vill få fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0