Filmtips

                  image130Foto: Wikipedia

Hej. De senaste veckorna har jag kollat på en hel del film. Jag tänkte ge betyg på dem och ge en liten kommentar så får ni lite filmtips. Sen är ju smaken som baken, men detta är min åsikt om dem:

*27 dresses - 6/10  Helt okej film om en tjej som arragerar bröllop och drömmer om att ha ett eget. Sen kommer hennes syster och ska gifta sig med mannen hon är förälskad i. Inte särskilt speciell film.

* A walk to remember - 9/10 Verkar va en töntig amerikansk film i böjan om några tonåringar. Men visar sig vara helt underbar. Det är en kärleksfilm och en riktig snyftare. Jag gråter inte alls ofta när jag ser på film, men denna berör verkligen. Det är en kille som är ute på fel bana i livet och så möter han tjejen i sitt liv, som lyckas få honom på andra banor.

* Juno - 7/10 En speciell film om en tjej som är ganska annorlunda och rolig på nått sätt. Hon är ung och blir med barn och bestämmer sig för att abdoptera bort barnet när det är fött. Man får följa henne under den tiden och de situationer hon går igenom. Speciell film på ett bra sätt.

* Pretty in pink - 9/10 Helt underbar film om en tjej ifrån arbetarklassen som träffar en kille ifrån överklassen. De blir kära i varandra, men deras umgängeskretsar tycker att det är oacceptabelt. Filmen är ifrån 80-talet, så det är en hel del 80-tals kläder som är roliga att kolla på.

* Sök - 4/10 Svensk, ganska ny film. En tjej som söker en man genom att ta kontakt genom internet. Hon träffar massor av hemska män, men det verkar vara en man som kanske kan passa. När jag såg reklam för att den gick på bio förut tyckte jag att den verkade jättebra, men det var ganska långtråkig.

Nu orkar ni nog inte läsa mer, så kommer med mer filmtips inom kort.

Kommentarer
Postat av: Carro

Tack för filmtipset har inte sett alla dessa filmer. Ha en trevlig kväll!

2008-05-02 @ 17:09:01
URL: http://carrobarrometer.blogg.se
Postat av: Berthine

kärlek åt "a walk to remember"! typiskt amerikans film men den tar sig efter ett tag :D det var även mycket snyft när jag såg den :P

2008-05-02 @ 17:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0