I'm working very hard, all day long.

Hej!

Idag var första dagen på sommarjobbet. Har nog inte berättat det för så många, men jag ska ägna de fyra närmsta veckorna åt trädgårdsarbete i Märsta med omnejd. Jag var tvungen att gå upp klockan  5 på morgonen (vilket jag kommmer att göra varje dag framöver) och jag hade lite så där lagom omvridning av tiden att klara av eftersom jag vaknade vid tolv dagen innan. När jag kom dit fick jag arbetarkläder. Det skriker orange och gult om dem, men det har väll sin charm det också. Människorna där var trevliga , även om det var ganska tyst och blygt i början.  Jag fick dock kontakt med en tjej direkt när jag kon dit som jag kunde jag de snacka med. Sen efter lunch någon gång lärde jag även känna en kille. Vi var fyra personer som sommarjobbar nu i den här gruppen som vi arbetar i och vi ägnade hela dagen åt att rensa bort tistlar och maskrosor i  rabatterna framför Coop och Lidl nära stationen om du kanske vet var det är, där vid dammarna. Jag slutade vid 4 och jag lär ju ha träninsverk i armarande imorron, jag som inte har några armmuskler innan. Det lär jag ju få nu. Jag har även bränt mig i solen och mina vader är alldeles röda. Jag är så galet trött nu att du anar inte. Jag orkar inte änns träna, utan går och lägger mig nu. Snaaaark.

Har du något jobb i sommar och har du i så fall börjat redan nu? Tell me your story.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0