Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det.

Det har varit ett litet skrivuppehåll på grund av midsommarfirande.

Allt var kaos och inget kunde bestämmas som vanligt. Hela torsdagseftermiddagen var flax hit och dit för att hitta tält, luftmadrass, packning m.m. Allt trasslade sig och vi kom till Sigtuna utan både tält eller luftmadrass. Sedan kunde ingen bestämma sig om och i så fall var vi skulle åka, men eftersom det regnade bestämmde vi oss för att vara kvar där vi var, hemma hos Erik. Det blev i alla fall rätt lyckat med grillning och sen jacuzzibad med Lihn. Sedan somnade vi.

På själva midsommarafton gick vi upp vid tio. Jag och Lihn gick till pizzerian för att äta calzone till frukost. När vi kom tillbaka hittade vi en mördad råtta på terassen. Eriks katt hade bitit sönder den, så bakdelen låg för sig och huvudet för sig. Det mellan det hade den väll ätit upp. Min katt verkar inte döda några råttor för vi hittar inga liggandes. Eller så har vi helt enkelt inga här.

Efter det bar det av mot Vaxholm och deras camping. Jag skulle köra Johans mammas bil med Lihn som hjälpande hand för att hitta vägen. Självklart hittar jag inte mellan Sigtuna och Vaxholm, så vi fick långa Mattans GPS plus att vi skulle följa efter de andras bil. Det är ju så lagom lätt när de kör långt över hastighetsgränsen, vilket jag vägrar att göra. De fick alltså åka runt, runt i rondellerna för att vi skulle hinna ikapp då och då. OBS! jag kör inte änns långsamt, jag kör det snabbaste man får enligt lagen. Måste påpeka hur förbannad jag blir när folk inte blinkar när de ska svänga, göra filbyte eller vart de ska i en rondell. Hur i hela friden ska jag förstå hur de ska åka då?

När vi kom fram slogs det enda tremannatältet upp med de två bilarna brevid. Kanske ska säga att vi var sex personer som var där. Det regnade i början, men sedan klarnade det upp. Det blev grillning på en engångsgrill och musik ur en bil. Den var iofs hög eftersom det var bra högtalare. En hel del dricka blev det också.

En massa andra ungdomar var också där och de ifrån granntältet kom över. Det fanns även två skojjiga engelsmän som hade kul åt oss. Vi gungade och åkte rutchbana med dem i lekparken på campingen. Sen spelade vi minigolf med en boulekula och man fick putta med foten, vilket gick mindre bra.

Mycket ståhej och galenskaper alltså. Finns säkert massa jag inte nämnt. Jag, Lihn och Johan gick sedan för att lägga oss medans de andra drog in till Vaxholm. De hade nog inte alltför kul eftersom de snart ringde och ville bli hämtade. Det kunde de ju glömma när jag druckit, så de fick gå. De kom tillbaka och skulle bada mitt i natten, galna som de var. Jag och Lihn sov i bilen, inte jättebekvämt med det dög.

På lördagen var det väldigt mycket städning eftersom vi stökat till det en del och vid två kom mina föräldrar och hämade mig och det blev midsommarfika med kaffe och tårta tillsammans med mormor och morfar hemma hos oss.

Det var väll det jag har haft för mig de senaste dagarna om du kanske undrat.

Lägger in lite kläder också. Här är mina två senaste inköp:

Klänning: Stockholms stadsmission

T-shirt: Ifrån sommarrean på Carlings. Köptes för att jag älskar katter.

Prinsesskatten.


Gårdagens hemmaoutfit:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0