Besvikelse och glädje samtidigt.

Hej!

Det är fruktansvärt irriterande detta faktum att det i vissa ämnen tycks vara närmast omöjligt att få MVG. De mål man måste uppnå tycks inte vara möjliga för en mänsklig varelse. Detta är mycket trist enligt min åsikt och besvikelsen var mycket stor igår. Ämnen jag verkligen slitit i gick ändå inte på topp.

Dock har jag lyckats komma fram med min estetiska sida, då jag fick MVG både i Drama och i Fotografisk Bild A. Detta gör mig otroligt lycklig, då dessa ligger mig mycket nära om hjärtat. Betyget i foto blev en liten hämnd också på min lärare i Foto A, som inte tyckte att jag förtjänade mer än VG, vilket gjorde många förvänade.

I alla fall känns det absolut som om kraven i skolan har höjts. Många som förtjänar toppbetyg får av någon outgrundlig anledning inte det. Det känns trist att det är så många som blir ledsna och upprörda nu när sommaren kommer. Då ska allt vara frid och fröjd och glädjen ska sprudla.

Många tycker säkert att det är för höga mål att satsa så högt, men vad annat kan man göra i detta stressande och pressande samhälle med skyhöga intagningspoäng på många utbildningar.

Till alla ledsna och besvikna där ute: det löser sig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0