Pipet uteblev + snack om affärer

God kväll eller kanske god natt, i alla fall snart.

Kvällen spenderade jag på Söder. Strosade runt i både second hand och vanliga affärer. Jag lyckades som vanligt plocka på mig massor och fick med en hel hög hem. Så går det när Maria är i farten.

Nöjd är jag i alla fall. Förutom en grej som störde mig fruktansvärt mycket. När jag kom hem märkte jag att en sån där larmgrej sitter kvar i nya tajtsen för att de glömt ta bort den. Jag begriper verkligen inte varför det inte pep när jag gick ut ur äffären. Nu måste jag ta och pallra mig tillbaka dit. Tungt. Det kommer säkert pipa som bara den när jag ska gå in i affären igen. Pinsamt.
 
Kläderna får ni se den dag då jag väljer att ha dem på mig, då jag tar outfitbild i alla fall flera dagar i veckan.
Skulle ju inte något vidare spännande om jag som så många andra plåtar allt jag köpt hängandes på galjar, ånej, de kommer den dag jag känner för dem. Sedan är det viktigt med helhet till en hel outfit. Att plåta dem ensamma gör dem inte rättvisa.

Himmelens vad jag är trött på fredagkväll. Det är verkligen inte bästa kvällen i veckan, den platsen har lördagskvällen. Jag behöver sömn, snaaark.

Fast jag funderar på att kolla på Darjeeling limited, började se på den innan och den varkade bra. Plus att jag har godis på mitt rum.

pusspuss

ps. Affärer jag tycker om, som jag var i idag:
* Emmaus (bra second hand, ligger på Götgatsbacken)

* Stockholms Stadsmission vid Nytorget(secand hand, helt underbart, både relativt billiga och roliga plagg. Fast second hand är nästan aldrig jättebilligt, det är bara något ovetande tror iaf finns det inte så mycket av den varan i innerstan. Jag borde åka ut på landet och shoppa second hand, det skulle nog vara livet det.)

*Blammo (Götgatsbacken. Där köper jag de flesta av mina strumpor. De som känner mig väl vet att jag tycker mycket öm strumpor och att jag vill ha dem med mycket färg och mönster. Jag har även alltid strumpor över strumpbyxorna och viker bak kanterna så att de inte syns och korvar ned dem lite. Vad tycker du, snyggt eller inte? Det är min grej iaf. Inte mycket man lyckas vara ensam om dessa tider.

Andra:
* Monki (jo jag var faktiskt där, det är en konstig affär för när jag först går in så ser allt så himla ballt ut, men det slutar aldrig med att jag vill ha något. Det måste ha med att göra att allt som verkligen är snyggt och jag vill ha är dyrt. Det mesta går att hitta motsvarande second hand om man är lite bra på det och vet var man ska leta. Det är jag. :) Idag hittade jag dock en enkel svart kjol för en hundring. Då blev jag glad. den fanns i orange också, men det kändes lite väl starkt. Har så starka förger och mönster annars, så den skulle bli helt omöjlig att matcha.

* Gina tricot (Detta är egentligen verkligen min hataffär. Jag avskyr hur de härmar alla andra märken och att det står Gina tricot på allt och att det är dålig kvalitet. DOCK såg jag ett par underbara byxor och jag var bara tvungen att ha dem. En viktig detalj var också att deras märke inte stod någonstans. Billiga var de också. Plockade med ett par legging när jag ändå var i farten. Det var de larmet var kvar på. Hatet till Gina kom då snabbt som en blixt tillbaka.

Jag kan ju snacka om alla de andra affärerna jag också brukar gå i någon annan gång, annars får jag väll sitta här hela natten.

Kommentarer
Postat av: Mia

Söder är härligt :) Men väldigt dåligt av Gina Tricot måste jag säga! Det är inte en av mina favoritaffärer heller.

2008-04-05 @ 11:35:41
URL: http://mialindberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0