Leva livet, nu ska jag leva livet.

image63

image64
Bilder ifrån SOUP på Riddarkällaren för två veckor sedan. Jag och Jossi.

Åh, vad man är tjusig när man är full och dansar järnet, oooohjaaa. ;) Men det bjuder jag på för att jag hade himmlans roligt och för att jag tycker om min outfit.


Idag var jag och fixade med larmet på mina leggings. De var i alla fall trevliga och jag blev inte anklagad för att ha stulit dem. Skönt. Nu var jag för andra dagen i rad och strosade runt på Södermalm. Det kan man ju ana vart det leder till. För de som inte vet, så vad som händer är att Maria strosar in i något underbar second hand-affär. Denna gången, som många andra, var det Beyond Retro. Efter cirka en timme av tittande och petande och med lyriska ögon så gar Maria ut därifrån med en klänning. Den är lila och har svarta ränder. Dagens behov av second hand var mättat. Lycklig kunde jag strosa hemåt genom Söder i solen. Jag tror att Söder är mitt Mekka.

När jag skulle åka hem så gick det inte alls bra. På grund av brand i Sollentuna stannade tåget vid Ulriksdal, där man skulle fortsätta med ersättningsbuss. Problemet är var att det inte kom någon på väldigt lång tid och det var väldigt mycket människor som skulle hem. Det kom bara direktbussar till Märsta och jag går ju av i Norrviken, så Märsta är väldigt på tok för långt, det är ju mycket längre ifrån mig än Ulriksdal är.

Dock var det ganska skoj, för man fick se hur folk reagerade på olika konstiga sätt. En del ojade sig något helt otroligt och en del skällde som hundar. Jag var dock lugn eftersom jag egentligen inte hade bråttom, det var bara min hunger som talade. Allt slutade med att det kom en buss och jag åkte med den en station, för pappa hade redan åkt för att hämta mig så att jag kom hem någon gång.

Slutet gott, allting gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0